Pravidla ligy

 
 

Organizace ligy

 

·         Letošního ročníku se účastní 16 týmů

·         Hraje se podle pravidel nové edice (2016) a Death Zone Season One

·         Počínaje 5. ročníkem, je účast v lize placená.

o   Účast pouze v Chaos Lize stojí                                                      450,-Kč

o   Zvýhodněná cena pro účast v Chaos Lize i Šlauch Bowlu je           500,-Kč

o   (Účast pouze ve Šlauch Bowlu stojí                                                100,-Kč)

·         Počáteční rozpočet každého týmu je 1000 000,- (není v plánu dávat do začátku žádné volné dovednostní body). Týmy, které chtějí pokračovat do dalšího (z předchozího) ročníku vyřeší dle pravidel Downtime, Rising Founds a následný Re-Draft (viz. strany 26-27 v Death Zone).

·         Hráči se dle rozlosování utkají s každým soupeřem právě jednou a následně 8 nejlepších týmů postoupí do play-off (viz část “Play-off”).

·         Doporučuji si přečíst Death Zone, pokud jej nemáte nebo neumíte anglicky, zjistěte si před zápasem, co a jak správně udělat.

·         Než se přihlásíte, zvažte jestli máte čas odehrát alespoň jeden zápas za tři týdny (nemyslím si, že by to bylo tak moc).

·         Na chodu ligy se podílí kromě mé maličkosti (Grom), Rules Commissioner Sydo, který bude mít poslední slovo v otázce pravidel, o technické záležitosti ve věci zadávání zápisů se stará Marvin a jeho skavení tým, za což mu patří velký dík o ligová pravidla se nově stará Helmet.

·         Změny v pravidlech ligy mohou být provedeny nejpozději 31.1.2018. Jakákoli změna pravidel po tomto datu musí být odsouhlasena ve veřejném hlasování všech účastníků.

·         Účastí v Chaos Lize hráči potvrzují, že jsou s těmito pravidly seznámeni a souhlasí s nimi.

 

Základní část ligy

·         Na odehrání každého kola mají účastníci vždy tří týdny.

·         Pokud manažer nastoupí k zápasu s týmem, který není kompletně nabarven, přičte si soupeř pro tento zápas ke svému FF +1(neplést s Fame), pokud nemají nabarveno oba nic se nestane.

·         Zápasy v základní části končí po odehrání standartního počtu kol, tedy zápas může skončit i remízou.

·         Pokud se kolo neodehraje prokazatelně vinou jednoho z hráču, nebo jeden z hráčů zápas vzdá, zápas se kontumuje ve prospěch soupeře (viz část “Kontumace” níže)

·         Pokud se na kole nebyli schopni dohodnout oba dva hráči a nebyl k tomu žádný vážný důvod zápas se započte se skóre 0:0 a ani jeden z týmů nedostane body. Při rovnosti bodů dvou hráčů (na konci základní části sezóny) má kontumace vždy nižší hodnotu než běžné vítězství, stejně tak v případě prohry.

·         Je povinnost vyplňovat na druhé záložce rosteru Match History, kdo ji nevyplní bude mu strženo 50%  posezónních Raising Founds.

·         Roster musí být odevzdán do týdne od odehrání zápasu (v případě prodloužené odehrávky do druhého dne od odehrání zápasu).

·         Za neodevzdání rosteru v řádném termínu a za každé dva dny, o které byl tento termín překročen získá hráč jeden “prohřešek”. Prohřešky se kumulují v rámci celé sezóny a jsou penalizovány následujicím způsobem:

o   1. až 3. prohřešek       - finační trest D3*10.000gp

o   po 3. prohřešku tým navíc ztrácí 3 body v tabulce

o   4. až 6. prohřešek       - finanční trest D6*10.000gp

o   po 6. prohřešku tým navíc ztrácí dalších 6 bodů v tabulce

o   7. a další prohřešek    - finanční trest D6*10.000gp (kde se hody 1 a 2 přehazují)

o   10. prohřešek navíc znamená roční BAN na účast v lize

Do počtu prohřešků se počítají i kontumace (vyjma kontumace povolené pravidly – viz část “Kontumace”) a to hodnotě 2 prohřešků za každou kontumaci(!), ale neaplikuje se u nich finanční trest (trest za kontumaci je sám o sobě dostatečný). Po sezóně se manažerovi odečtou tři křížky, zbytek trestu se přenáší do další sezóny.

 

Kontumace

·         Aktuální pravidla umožňují hráči beztrestně vzdát zápas, pokud není schopen při výkopu nasadit alespoň 3 hráče na hřiště. Pokud tak hřáč učiní, zápas okamžitě končí a následující pravidla se neaplykují ani na něj, ani na soupeře. V tom případě se zapíše aktuální skóre ve chvíli kontumace.

·         Pokud byla kontumace vynucena neodehráním zápasu, nebo se hřáč rozhodl zápas vzdát přestože v něm mohl (a měl) pokračovat, aplykují se následující pravidla:

o   při nenastoupení k zápasu vítězí protihráč (1:0).

o   při odstoupení od rozehraného zápasu vítězí rovněž protihráč. Pokud v tu chvíli odstupující hráč vede, je score upraveno na těsnou výhru soupeře.

o   penalizace za kontumaci probíhá standardně dle oficiálních pravidel. Tj.: takto určený vítez si na začátku příštího kola, jako bolestné, může hodit 2 x MVP (standardně, dle aktuálních pravidel), zároveň si hodí na odměnu 2 x 1d6 bez modifikátorů. Hráč, v jehož neprospěch byl zápas kontumován, nemá nárok na žádné bolestné, zároveň mu klesne FF o jedna a všichni hráči s SPP 51 a víc na hod 1-3 okamžitě opustí tým.

 

Play-off

·         Do play-off postupuje 8 nejlepších týmů základní části. Párování ve vyřazovací části proběhne formou výzev. Nejlépe postavený tým po základní části vyzve jednoho z postupujicích k vzájemnému utkání, následně tak učiní další nejvýše postavený hráč, který ještě nemá soupeře, a tak dál. Stejný postup se opakuje i v druhém kole, počínaje postupujicím hráčem s nejlepším umístěním ze základní časti. Při rovnosti bodů rozhoduje o umístění v základní části (v tomto pořadí):

o   počet vítězství

o   rozdíl skóre

o   větší počet skórovaných TD

o   vzájemný zápas

o   nižší TV

·         Týmy, které postoupí do play-off mohou do prvního kola vyléčit všechny své MNG, žádné jiné zranění se však nevyléčí. Toto léčení proběhne jen před prvním kolem.

·         V play-off není možné najímat za inducementy Star Playery, Mercenaries a “Kari Coldsteel, Norse Cheerleader” (“(In)Famous Coaching Staff”), vše ostatní jako normálně.

·         Neúčast v play-off se po postupu týmu počítá jako kontumace se všemi následky.

·         Zápasy play-off se hrají s časovým omezením 90 minut na hráče na zápas. Pokud dojde k prodloužení, navýší se tento limit o 30 minut pro každého hráče. Pokud hráči dojde čas, postupuje se podle pravidel „Time Limit“ popsaných níže (viz sekce „Úpravy/Vyjasnění pravidel“)

·         Při vyrovnaném skóre v play-off se hra přeruší a pokračuje se dle standardních pravidel pro prodloužení (viz základní pravidla str. 21). Tj. opět se hodí mincí a vítěz si vybere, kdo bude vykopávat. RR zůstávájí na aktuálním stavu a hraje se na 8 kol stylem rychlá smrt. Pokud se do konce prodloužení nerozhodne, následují penalty (hod D6 +1 za každý RR stále k dispozici), dokud se nerozhodne.

 ·         O soupeřích pro druhé (a další) kolo play-off rozhodnou opět výzvy.

 

Konec sezóny

·         Na konci sezóny dostane nejlepší hráč z každé kategorie personálních statistik (nejvíce TD/nahrávek/CAS/killů) jedno MVP (tedy +5XP). Personální statistiky se počítají jen ze stavu po základní části, nezapočítává se tedy play-off. Pokud nějaký hráč uspěje ve více kategoriích dostane sice obrazně řečeno dva poháry, ale jen jedno MVP. Jeden hráč si tedy na konci sezóny přičte maximálně +5XP. Pokud dva hráči dosáhnou stejného čísla, rozhodne o vítězi hráčovo DNI.

·         Vítěz Dráb-Nakule Indexu dostane skill Fan Favourite.

·         Vítězný tým Chaos League obdrží do týmové pokladny  100 000,-, druhý tým 60 000,- a třetí 30 000,- . Pokud tým nebude pokračovat v dalším ročníku částke se nepřesouvá na nový manažerův tým.

 

Která volitelná pravidla (optional rules) liga využívá

·         Death Zone Season One

o   Piling On                                                 - dle nových pravidel  (str. 29)

o   Spiralling Expenses                                 - ne                             (str. 29)

o   Variant Special Play Inducement              - ANO                         (separate doc)

 

·         Death Zone Season Two

o   Settling Down For a While (najmutí SP)     - ne                             (str. 28)

o   Sponsorship Deals (sponzoři)                  - ne                             (str. 29-31)

o   Blood Bowl Stadiums                               - ne                             (str. 31)

o   Famous Referees                                     - ne                             (str. 38-39)

o   (In)Famous Coaching Staff                       - ANO                         (str. 40-43)

 

·         Spike! Fantasy Football Journal

o   New Star Players                                      - ANO

o   *Golden Era Star Players*                         - ne

o   Inducements                                           - ANO

 

·         White Dwarf and other sources

o   Special Balls                                            - ne

o   Racial Blood Bowl Pitches                        - ANO, viz níže

o   „Josepf Bugman, Dwarf Master Brewer“    - ne

 

Úpravy/Vyjasnění pravidel

·         "Figurka hráče se po dokončení akce otočí o 180°, aby bylo vidět, že již hrála". Na konci kola můžete figurky otočit zpět nebo je nechat tak, jak jsou a v dalším kole je zase budete otáčet obráceně.

·         První 4 kola (leden až březen) se hrají podle zimní tabulky počasí.

·         Domácí tým (domácí tým určuje náhodné rozlosování na začátku ligy) se může rozhodnout hrát na některém z nově vydaných hřišť, pro oba týmy pak platí Kick-off table daného hřiště.

·         Illegal Procedure – v Chaos Lize se nehraje na Illegal Procedure

·         Time Limit – každý hráč má na zápas základní části 64 minut. Pokud hráči dojde čas, dohraje kolo a ihned poté, musí protihráč rozhodnout, zda nechá provinilce zápas standardně dohrát, či nikoli. Pokud se rozhodne aplikovat trest, postižený hráč smí již jen stavět hráče, nic jiného.

·         Special Play Cards – i v tomto ročníku platí, že se karty v rámci standardního zápasu nedostávají automaticky. Jsou přístupné pouze v rámci inducementů jako “0-5 Special Plays” a to dle cen uvedených v dodatku od GW

·         “Petty cash” – při nákupu inducementů za “Petty cash” (rozdíl TV) je možné doplatit penězmi z pokladny

·         Exhibition Play – v rámci Chaos Ligy nejsou exhibiční zápasy povoleny

·         Star Players – k dispozici jsou všichni SP publikovaní ve starých i nových pravidlech (včetně obou Death Zone a Spike! Journalu)

·         Inducementy – kromě výše uvedených pravidel je možné jako inducement najmout, dle starých pravidel, rovněž Igora

·         Wizard – původního Wizarda nahradil v Death Zone Season Two “Horatio X. Schottenheim, Master Mage” a v Spike! Journal přidal Wizardy pro jednotlivé týmy. Původní Wizard tak již není jako Inducement dostupný a je plně nahrazen novými Wizardy, kteří jsou jako Inducementy k dispozici.

·         “Kari Coldsteel, Norse Cheerleader” – přestože se nejedná o klasického Star Playera (ale o “(In)Famous Coaching Staff”), není Kari povolena v zápasech Play-off

·         Pro účast v lize jsou povoleny všechny týmy povolené NAFem, tj. i Slann, Bretonnian a Daemons of Khorne

·         V rámci Chaos League je možné najmout následujicí zesnulé borce jako SP:

o   https://chaos-league.webnode.cz/sin-slavy/star-players/