Pravidla ligy

 

 
 
  • Letošního ročníku se účastní 14 týmů. Hraje se podle pravidel nové edice a Death Zone Season One
     
  • Hráči se utkají s každým soupeřem ve skupině a následně nejlepších 8 týmů postoupí do play off. V tom se soupeři utkají křížem, tedy 1. z divize Karaz -a- Karak se 4. z Haugrviku, 2. z divize Karaz-a-Karak s 3. z Haugrviku atd. O soupeřích pro další fáze play-off rozhodne los.
     
  • Od letošního ročníku má liga také svůj Chaos Cup, kterého se účastní týmy z obou divizí, které jsou rozlosovány podle jejich ranku do pavouka. Hraje se na jedno vítězství a v případě remízy se prodlužuje stejně jako v play off. Vítěz poháru obdrží 100 000,- druhý tým 60 000,- a oba týmy na děleném třetím místě po 30 000,-. Zápasy z poháru se normálně započítávají do Raising Funds na konci sezóny. 
     
  • Zranění způsobená v poháru se normálně přenášejí do ligy a naopak. MNG se tak dá vyléčit například absencí v pohárovém zápase.
     
  • Počáteční rozpočet každého týmu je 1000 000,- (není v plánu dávat do začátku žádné volné dovednostní body). Týmy, které chtějí pokračovat do dalšího ročníku vyřeší dle pravidel Downtime, Rising Founds a následný Re-Draft (viz. strany 26-27 v Death Zone).
     
  • Na každé kolo je měsíc k odehrání tzn. první kolo se má odehrát během ledna, druhé během února atd. Pokud se kolo neodehraje prokazatelně vinou jednoho z hráču (počítá se i vzdání zápasu) zápas se kontumuje ve prospěch soupeře (1:0), tento hráč si také na začátku příštího kola jako bolestné může hodit 2 x MVP (podle nového pravidla si vybere tři hráče, mezi které se hodem kostky rozdělí dané MVP, toto se v případě kontumace provede dvakrát), zároveň si hodí na odměnu 2 x 1d6 bez modifikátorů. Hráč, kterému byl zápas kontumován v jeho neprospěch nemá nárok na žádné bolestné, zároveň mu klesne FF o jedna a všichni hráči s SPP 51 a víc na hod 1-3 okamžitě opustí tým. Vzdání zápasu je možné bez postihu a bolestného pro soupeře provést ve chvíli, kdy by soupeř musel nastoupit jen se dvěmi hráči, zápas je v takovém případě možné vzdát po jakémkoliv přerušení. Pokud se na kole nebyli schopni dohodnout oba dva hráči a nebyl k tomu žádný vážný důvod zápas se započte se skóre 0:0 a ani jeden z týmů nedostane body. Při rovnosti bodů dvou hráčů má kontumace vždy nižší hodnotu než běžná vítězství a naopak v případě prohry.
     
  • Neúčast v play-off se po postupu týmu počítá jako kontumace se všemi následky.
     
  • Od nového ročníku je povinnost vyplňovat na druhé záložce rosteru Match History, kdo ji nevyplní bude mu strženo 50%  posezónních Raising Founds.
     
  • Roster musí být odevzdán do týdne od odehrání zápasu (v případě prodloužené odehrávky do druhého dne od odehrání zápasu). Za první tři pozdní dodání je finanční trest pro tým ve výši d3*10 000, za každé další dva dny, kdy roster nebyl dodán je to dalších d3*10 000, po třech takovýchkto prohřešcích budou týmu zároveň odečteny 3 body z tabulky. Pokud nadále rostery nejsou dodány včas, stoupá pokuta na d6*10 000 a po třech pokutách se odečte 6 bodů z tabulky, pokud i toto k poučení nestačilo pokuta je d6*10 000 a 1/2 se přehazuje dokud nepadne větší číslo a po třech takovýchto prohřešcích je roční ban na účast v lize. Můžete tedy udělat až 11 prohřešků za rok, 12 je konečná (počítají se do toho i kontumace, jen bez finančních pokut).
     
  • Pokud manažer nastoupí k zápasu s týmem, který není kompletně nabarven, přičte si soupeř pro tento zápas ke svému FF +1(neplést s fame), pokud nemají nabarveno oba nic se nestane.
     
  • Zápasy v základný části končí po odehrání standartního počtu kol, tedy zápas může skončit i remízou. Při vyrovnaném skóre v play off se hra přerušíopět se hodí mincí a vítěz si vybere kdo bude vykopávat. Hraje se na 4 kola, pokud se do té doby nerohodne nastavují se další 4 kola, s tím, že se již neprovádí nová rozehrávka.
     
  •  Výhry za zápas jsou naprosto standartní bez jakývkoliv bonusů.
     
  • Týmy, které postoupí do play off mohou do prvního kola vyléčit všechny své MNG, žádné jiné zranění se však nevyléčí. Toto léčené proběhne jen před prvním kolem (berte to tak, že mezi základní částí a play off proběhne doba, kdy hráči mohou lehce regenerovat). 
  • Do play off postupují z každé skupiny čtyři nejlepší týmy základní části. Ve vyřazovací části se následně utká první se čtvrtým a druhý se třetím hráčem. Při rovnosti bodů rozhoduje počet vítězství, poté rozdíl skóre a větší počet vstřelených TD, pokud ani jedno z těchto kritérií nevyhoví, postoupí tým, který dopadl lépe ve vzájemném zápase, pokud zápas skončil remízou, postoupí tým s nižší TV.
     
  • V play off není možné najímat za inducementy SP a mercenaries, vše ostatní jako normálně.
     
  • Na konci sezony dostane nejlepší hráč z každé kategorie personálních statistik jedno MVP (tedy +5XP). Personální statistiky se počítají jen ze stavu po základní části, nezapočítává se tedy play off. Pokud nějaký hráč uspěje ve více kategoriích dostane sice obrazně řečeno dva poháry, ale jen jedno MVP. Jeden hráč si tedy na konci sezóny přičte maximálně +5XP. Pokud dva hráči dosáhnou stejného čísla, rozhodne o vítězi hráčovo DNI.
     
  • Vítěz Dráb-Nakule Indexu dostane skill Fan Favourite.
     
  • Vítězný tým Chaos League obdrží do týmové pokladny  100 000,-, druhý tým 60 000,- a třetí 30 000,- (platí pro obě divize). Pokud tým nebude pokračovat v dalším ročníku částke se nepřesouvá na nový manažerův tým.
     
  • Doporučuji si přečíst Death Zone, pokud jej nemáte nebo neumíte anglicky, zjistěte si před zápasem, co a jak správně udělat.
     
  • Než se přihlásíte, zvažte jestli máte čas odehrát alespoň jeden zápas do měsíce (nemyslím si, že by to bylo tak moc).
     
  • Na chodu ligy se kromě mé maličkosti (Grom), Rules Commissioner Sydo, který bude mít poslední slovo v otázce pravidel, o technické záležitosti ve věci zadávání zápisů se stará Marvin a jeho skavení tým, za což mu patří velký dík.